Ruilen en retourneren

Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?
Zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te willen zien, storten wij het aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending, terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Hiervan ontvang je een bevestiging per mail.

Wanneer de retourzending is verwerkt wordt het aankoopbedrag als volgt teruggestort:
– iDeal: Het aankoopbedrag staat binnen drie werkdagen weer op je rekening.
– MasterCard/Visa: Het aankoopbedrag staat binnen drie werkdagen weer op je creditcard overzicht.
– Klarna: Het aankoopbedrag wordt verrekend met jouw Klarna factuur.

Binnen hoeveel dagen kan ik mijn items retourneren?
Je hebt 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking met orginele hangtag geretourneerd worden.

Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht.

Hoe kan ik mijn items retourneren met het bedrijf Post NL?
Geef op via het retourportaal welk(e) artikel(en) je retourneert.

Geef hierbij de reden van retour op.
Doe het te retourneren artikel in de originele verpakking, print de retourbon uit en plak deze op de verpakking.

Let op: het artikel dient ongedragen en voorzien van het aangehechte prijskaartje te zijn. Wanneer dit niet het geval is kunnen wij de retour niet in behandeling nemen.

Geef je retourzending af bij een Post NL punt en bewaar het verzendbewijs.
Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retourzending is verwerkt. Binnen 14 dagen ontvang je het aankoopbedrag terug op je rekening. Indien je met Achteraf Betalen hebt betaald vervalt de vordering.

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn items?
Voor het retourneren van je LABEL 27 order rekenen wij een vergoeding van €2,99. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op je retourbetaling. Bij PostNL dien je het pakket dan met het bij je order ontvangen verzendlabel via een PostNL locatie naar ons terug te sturen. Wanneer je met een andere vervoerder wenst te retourneren zijn de volledige directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Ik heb gekozen om te betalen via Klarna.
Moet ik mijn factuur betalen bij een retourzending?
Nee, dit is niet nodig. Een Klarna factuur wordt automatisch verrekend met de retourzending. Als de gehele bestelling geretourneerd is krijg je van Klarna een aangepaste factuur via de mail met daarop alleen de retourvergoeding van €2,99. Wanneer er een gedeelte van de bestelling geretourneerd is, stuurt Klarna een aangepaste factuur via de mail met daarop het resterende bedrag en de retourvergoeding van €2,99.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd maar ontvang een herinnering van Klarna.
Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna. In dit geval kan je op de website van Klarna de betaaltermijn met 10 werkdagen uitstellen.

Wanneer je het pakket retour hebt verstuurd, duurt het maximaal 10 werkdagen voordat we je retour hebben ontvangen en verwerkt. Zodra je retour bij ons is verwerkt, ontvang je binnen 24 uur een aangepaste Klarna factuur.

De volgende voorwaarden gelden voor het ruilen of retourneren:
– Retouren worden alleen geaccepteerd binnen de retourtermijn van 14 dagen.
– De kleding is niet gedragen en/of gewassen.
– Er zijn geen voedselvlekken, make-up vlekken, lichaamsgeuren of sigarettengeuren op de artikelen aanwezig.
– Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.
– Sieraden en lingerie kunnen uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden.
– De originele hangtag is nog bevestigd aan het artikel.
Indien redelijkerwijs mogelijk het artikel in de originele verpakking retour sturen.
– Het verzendrisico van het retourneren zijn voor de koper.
– Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen.
– Product- en/of leverfouten dienen binnen 14 dagen na levering met omschrijving aan ons gemeld te worden.
Indien niet aan onze ruil- en retourvoorwaarden is voldaan dan behouden wij ons het recht voor om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen.

Is het mogelijk om een (sale)item te retourneren?
Indien (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren.

Wat voor garantie heb ik op mijn aankoop?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wat is de ruil- of retourprocedure?
Helaas is een ruiling nog niet mogelijk. Wij adviseren om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wanneer we jouw retourpakketje hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen het geld op je rekening terug.